Hjemsendelse, online møder og kommunikation på distancen. Rollen som leder har under coronakrisen budt på udfordringer med nye metoder og skift af fokus. De bevægelser, der allerede var i gang inden for ledelse, har således fået et stort skub fremad.

Coronakrisen vendte op og ned på manges arbejdsliv: Perioder med hjemsendelse, hjemmearbejde på det mere eller mindre egnede hjemmekontor, flygtige arbejdstider, bunkevis af online møder og en tilvænning til øget digital kommunikation.

Mange medarbejdere har konstant skullet tilpasse sig nye situationer med både op- og nedture på arbejdspladsen. Men også ledere på både mellem- og topniveau har måttet bevæge sig ud på coronaens uforudsigelige farvande, hvor ’plejer’ er blevet smidt over bord.

Lederne har måttet tage krisehåndtering og nye digitale værktøjer i brug. Samtidig har den verdensomspændende pandemi betydet total opbremsning for nogle brancher og ekstrem travlhed for andre – b

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.