Kendskabet til den amerikanske udsalgsuge Black Week er i top, og forbrugerne har planer om at sidde klar ved tasterne og shoppe et væld af varer hjem. Det viser en ny analyse fra Dansk Erhverv.

Ifølge en analyse fra Dansk Erhverv vil netbutikkerne få kronede dage i den kommende uge. Black Friday står for døren den 26. november, men allerede fra den kommende weekend kan de danske forbrugere se frem til gode tilbud, som vælger at udvide Black Friday til Black Week.

Analysen viser, at næsten alle danske forbrugere har kendskab til Black Friday. Hver fjerde forbruger regner med at handle på nettet i løbet af tilbudsugen.

Blandt de forbrugere, der ofte handler online, er købelysten endnu større. Godt fire ud af 10 forbrugere i denne gruppe forventer at lægge varer i kurven under Black Week.

”Der er virkelig sket noget de sidste år, og Black Friday – eller Black Week som det

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her. Vi kører med Black Week priser i denne uge.