Under coronakrisen har både nye og eksisterende virksomheder kastet sig over nethandel, og det har betydet en markant stigning i antallet af netbutikker i Danmark.

Forbrugerne er under coronakrisen blevet rigtig glade for at handle på nettet, og det har betydet, at mange nye danske netbutikker har set dagens lys.

Fra e-handelsdirektør hos Dansk Erhverv, Niels Ralund, lyder det, at de både får henvendelser fra fysiske butikker, der vil på nettet, og fra dugfriske virksomheder, der begynder online.

Også hos Quickpay, som håndterer betalinger på nettet, har man kunnet mærke stigningen i antallet af netbutikker. Fra marts 2020 til marts 2021 har virksomheden fået 4.129 nye danske netbutikker koblet på deres system.

Ifølge Thomas Jensen, som er adm. direktør i Quickpay, er det positivt, at de nye netbutikker er fordelt over hele landet.

”Hvis vi kigger på nyoprettede danske merchants i det seneste coronaår, kan vi se, at e-handel om noget er

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.