Ifølge Impact Omnichannel Index 2020, som er den største analyse inden for omnichannel i Skandinavien, er der stadig alt for mange detailhandlere og brands, som ikke har styr på det helt basale, når det kommer til at koble on- og offline sammen.

Virksomheden Impact har analyseret og sammenlignet de 253 største skandinaviske detailhandlere og brands, herunder 95 fra Danmark, 87 fra Sverige og 70 fra Norge, på tværs af 10 brancher gennem 51 touchpoints i kunderejsen.

Analysen bygger på kvantitativ benchmarking, on- og offline mystery shopping samt dybdegående interviews med de bedste aktører inden for omnichannel. Derudover indeholder analysen en økonomisk vurdering af Danske Bank i forhold til branchernes evne til at øge indtjening og omsætning.

Med Amazons indtræden i Norden, er det blevet sandhedens øjeblik for mange skandinaviske virksomheder, for spørgsmålet er, om de er klar til at tage konkurrencen op mod onlinegiganten?

 

<

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.