Hvad har Covid-19 gjort ved den europæiske onlinehandel og synet på samme? Fremtiden kan vi kun spå om. Alligevel forsøger en ny analyse at komme med svaret på, hvordan den europæiske e-handel vil udvikle sig i fremtiden på bagkant af den verserende coronakrise. 

Det er ikke udelukkende i Danmark, at coronakrisen og de medfølgende pandemirestriktioner med nedlukninger får forbrugerne til at søge mod alternativer og skrue op for handlen på nettet.

I en ny undersøgelse, som E-commerce Europe står bag, er 19 europæiske handelsorganisationer kommet med deres bud på, hvordan den nye virkelighed har påvirket e-handlen i de respektive lande. Her svarer 70 procent, at onlinehandlen har oplevet markant fremgang.

Også de fysiske butikker med tilhørende e-handel oplever fremskridt.

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.