Hvilke 10 tendenser kommer til at præge medieverdenen i 2021? Det kommer en ny dansk medieudgivelse med svaret på.
Dansk Journalistforbund, Danske Medier og DMJX står bag udgivelsen ’Medietrends 2021’, som belyser 10 tendenser, der vil sætte dagsordenen i medieverdenen i 2021. Med få undtagelser er der tale om tendenser, der allerede er begyndt at spire, og som derfor vil blomstre det kommende år.
Personlige stemmer sælger
Medierne vil i stigende grad bruge stærke personligheder fra redaktionerne til personlige nyhedsbreve eller podcasts, da det skaber tættere relationer med brugerne og giver grobund for at få brugerne til at anvende mediet regelmæssigt.
Kvalitetsmikromedier blomstrer
Der er stor vækst i en-mands medier, da forbedrede platforme og betalingsløsninger gør det lettere end nogensinde at udgive kvalitetsjournalistik. De nye mikromedier er primært meget smalle og personlige udgivel
Hovsa…
Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere historier
04/03/2021
Målgruppens ’corona-bagage’ guider din strategi for 2021
04/03/2021
2020 satte nye rekorder for dansk e-handel
04/03/2021