Vi går lyse tider i møde. Solen skinner, genåbningsplanen er på plads, og de indefrosne feriepenge er på vej ud i samfundet. Optimismen stiger, og danskerne ser frem til at kunne bruge den ufrivilligt opsparede formue, som har ophobet sig gennem det seneste år. Det kalder på en forbrugsfest uden lige: åbningstilbud, godt-at-se-jer-igen-tilbud og vi-rydder-op-tilbud. Alle virksomheder hungrer efter at få den største del af kagen i form af de købelystne danskere, der nu lukkes fri som køer, der kommer på græs efter en lang vinter i stalden.

Af Nicolaj Weber Hansen, Data Intelligence

Det virker som den mest åbenlyse beslutning at skrue helt op for den taktiske kommunikation og være garanteret en høj ROI i de kommende måneder. Det kan da også give mening, hvis man har de helt kortsigtede briller på. Men kigger vi 10 år tilbage, lærte finanskrisen os, at det kortsigtede fokus på maksimering af ROI’en kan have store konsekvenser for f

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.