Der er sket meget på bare ét år. Emner, der lå langt ude i horisonten, er pludselig blevet førsteprioritet, og der er ingen tvivl om, at ’den næste normal’ vil være komme til at være digital.

Udover lukkede butikker og en markant stigning i onlinesalget har 2020 og den verserende coronapandemi også haft en markant betydning for forbrugernes købsadfærd.

Hver anden virksomhed på tværs af Europa, Mellemøsten og Afrika kan nikke genkendende til den ændrede købsadfærd, hvor særligt produktinteresse og værdien af et gennemsnitskøb har forandret sig.

Det viser en ny global rapport fra Adobe om det kommende års digitale trends, der er udarbejdet på baggrund af svar fra mere end 13.000 respondenter.

Heri fremgår det også, at 30 procent af virksomhederne forventer, at kunderne i 2021 vil være mindre loyale og forudsigelige over for brands og produkter.

Den ændrede købsadfærd vidner om en bølge af digitale forbrugere, der tilmed ogs

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her. Vi kører med Black Week priser i denne uge.