En ubuden gæst har vendt op og ned på hele verden – og danskernes købsmønstre er ingen undtagelse. Ifølge en ny rapport fra Nets har danskerne flyttet mere af deres forbrug online, hvilket har resulteret i nye brancher, der vinder indpas, mens andre oplever massiv nedgang.

Coronapandemien har sat tydelige spor på den danske e-handel.

Der er sket en radikal forskydning i danskernes online forbrug, hvor den samlede e-handel fordelt på kategorierne varer, rejser og services har stået for 97,5 mia. kroner i 2020. Det er et fald på cirka 43 mia. kroner sammenlignet med året før.

”For første gang ser vi en tilbagegang i det samlede online forbrug – trukket kraftigt ned af manglende salg af rejser. Samtidig har corona også haft indvirkning på danskernes online shoppingvaner, som har ændret sig markant. Det har blandt andet betydet en helt anden fordeling af forbruget, hvor nye varer og services vinder frem,” fortæller Marketing Manager hos Ne

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.