Morten Mortensen blev ansat hos Bestseller som medarbejder nummer 22 og var del af den kraftige vækst og globalising af koncernen gennem 28 år, specielt med fokus på herrebrandet Jack & Jones. I dag er han selvstændig og har udgivet bogen ’Helhjertet ledelse’, som denne artikel er baseret på.

Vi er alle dagligt vidner til menneskers træghed i forhold til forandringer. Vi siger, at vi ønsker forandring, men bare ikke når det gælder os selv. ’Plejer’ kan give ro, men ikke gro, og vi vil blive overhalet, måske ikke i morgen, men på sigt, hvis vi ikke tør at prøve nyt, udfordre og udforske konstant.

Det kræver mod at starte en virksomhed op fra bunden, ægte pioner- og iværksætterånd, og det er aldrig disse folk, der lukker virksomheden, men derimod administrationen. Men hvad er det, der gør, at mange virksomheder ender i administration og ’plejer’? Svaret er manglen på konstant at genopfinde sig selv. Store, sunde virksom­heder ka

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.