Det er blevet tid til tillid. Det er der meget, der tyder på i et nyt forbrugerstudie foretaget af Dentsu Aegis Network. Her har hele 49 procent af danskerne angivet, at de har mindre tillid til andre mennesker i dag, end de havde tidligere. Men hvad skyldes denne udvikling? Og hvordan kan virksomheder arbejde med tillid? Det er nogle af de spørgsmål, som forbrugerstudiet ’Tid til tillid’ dykker ned i.


Af Anne Rosendahl Andersen og Mathilde Bach, Dentsu Aegis Network


 

Ser vi tilbage på 2018, har ord som svindel, fake news og mistillid fyldt meget i mediernes sendeflade. Avisoverskrifter som ’Hvis vi ikke kan have tillid til Britta, hvem kan vi så have tillid til?’, ’Næsten hver fjerde dansker mister tillid til medierne’ og ’De unge har mistet tilliden til virksomhederne’ har domineret nyhedsfladen samt præget diskussioner over middagsbordet i de danske hjem.

 

Hvad er tillid egentlig?   

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.