Reklame- og vidensbureauet Envision sætter i en ny analyse medarbejderen som brandambassadør under lup og stiller skarpt på de mange facetter af employee advocacy. 


Af Envision


Branding af en virksomhed handler om at skabe og vedlige­holde et relevant, troværdigt og differentierende image hos målgruppen. Og det er selvfølgelig på de fleste virksomheders dagsorden og budget. Men hvad med den noget nyere kategori, employer branding? En del virksomheder arbejder med det, men en undersøgelse foretaget af LinkedIn viser, at det aldrig når længere end til budget-ønskelisten hos langt de fleste.

Det er ærgerligt, at employer branding nedprioriteres, for det har stor indflydelse på virksomhedens evne til at tiltrække og fastholde talent. Og vi lever jo som bekendt i et videnssamfund, hvor det vigtigste råstof er det, der sidder mellem ørerne på de mennesker, der arbejder for virksomhederne. Samtidig oplever vi i disse å

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.