Hvad er mere troværdigt, end når det er medarbejdere, der deler historier om og fra den virksomhed, som de er ansat i – uden at de er blevet pushet af virksomheden til at gøre det? Det er den velkendte og eftertragtede Word of Mouth-effekt, som de fleste stiler efter på sociale medier. Hvis man når denne effekt, har fortællingen været en succes, og man har ikke benyttet den efterhånden slidte metode om at skulle betale for omtale. Men det er nødvendigt at have glade medarbejdere, som trives, for at det kan lykkes – ellers ryger troværdigheden.


Af Pernille Kirstine Møller


Tiderne er for længst ovre, hvor kommunikationen kom ét sted fra i virksomheden. I dag må alle medarbejdere betragtes som kommunikationsmedarbejdere, og kommunikation kan ikke længere dikteres et enkelt sted fra i virksomheden. Eller jo, det kan kommunikationen godt, men hvilken medarbejder føler sig så motiveret til at dele virksomhedens budskab

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.