Læs online

Nyeste udgave af TID & tendenser

Tidsskriftet TID & tendenser udkommer fem gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte udgivelser online som en del af dit abonnement.

Indhold

TID & tendenser04 — 2024

Den usynlige krig på arbejdspladsen: Hvorfor dit menneskesyn betyder alt

Ifølge Alexandra Krautwald og Mettelene Jellinggaard er det moderne arbejdsliv kendetegnet ved en skjult konflikt mellem to menneskesyn.

Nøglen til succes for medarbejdere og organisationer

Thomas Geuken mener, at HR ikke længere kun skal være en funktion i organisationer, men en katalysator for positiv forandring på tværs af den globale scene.

Seniorboom og babydoom

Når befolkningen ændrer karakter, har det konsekvenser for dem, der vil sælge produkter og services. Louise Byg Kongsholm stiller skarpt på det stigende antal seniorer og den faldende fertilitet.

Generation Alpha now and next

Alice Crossley fra The Future Laboratory deler et uddrag fra rapporten ‘Generations Now & Next 2024-2025’ – med fokus på den unge generation Alpha.

Er vi klar til at sige farvel til bananen?

Hvad betyder vores konstante fokus på pris for de kritiske råvarer? Er vi klar til at betale mere for dem, eller forsvinder de fra supermarkedets hylder? Det belyser Johanne Birn.

Mød madsystembryderne – frontløberne for et samfunds-ansvarligt madsystem

Marie Sainabou Jeng retter blikket mod dem, der går i front med at dyrke, producere, sælge, servere og spise mere frisk, lokal og mangfoldig mad i sæson fra frugtbar jord.

Emerging health trends

Hvad bliver de største sundhedstrends i det kommende år? Den globale aktør VML præsenterer fire spændende tendenser fra sin seneste rapport ’The Future 100: 2024’.

Longevity er mere end bare en livsstil

Mads Arlien-Søborg og Camilla Damgaard Jensen ser nærmere på longevity, som er blevet en fremtrædende livsstil for mennesker, der aktivt ønsker at leve sundt og længe.

4 key trends til SS 25

Mette Lykkegaard From giver indsigt i fire key trends, som hver især indeholder konkrete retninger med essentielle formsprog, teksturer, materialer og farver til sæsonen SS 25.

Bæredygtig storytelling

Hvad betyder det egentlig at fortælle en bæredygtig historie? Eller at fortælle en historie, der handler om bæredygtighed? Det kommer Kristine Harper med svaret på.

Læs artiklerne herBliv abonnent og få adgang

2024

Kommende udgivelser

Her ser du de seneste udgivelser af TID & tendenser. Klik på en udgave for at læse den. Dette kræver, at du har et abonnement og således kan logge ind. Læs mere om muligheden for et abonnement her.

No. 1 – 2024
Udgives 20. februar 2024

No. 3 – 2024
Udgives 13. juni 2024

No. 4 – 2024
Udgives 22. oktober 2024

No. 5 – 2024
Udgives 10. december 2024

Årets anden udgave af TID & tendenser udgøres af pej gruppens udgivelse Retail Mega Mag 3, som er sendt til alle abonnenter.