Andre artikler fra denne udgave
En ny type aktør er trådt frem på den opmærksomhedsøkonomiske scene – influencere. Profiler med mange følgere agerer knudepunkter i sociale netværk, og de kan flytte markeder og stemmer. Influencere er opmærksomhedsøkonomiens rigeste ene procent.
Af Camilla Mehlsen og Vincent F. Hendricks
Influencernes påvirkning af mennesker og meninger hænger uløseligt sammen med de sociale platforme, som i sidste ende bestemmer over influencernes megafoner. Væk med megafonen, og snip, snap, snude… så er influenceren ude.
En gestus på få sekunder og et enkelt ord fra den portugisiske fodboldspiller Cristiano Ronaldo fik enorm
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Andre artikler fra denne udgave
Flere artikler
Retail/E-tail
Fortsat vækst i e-handlen i Europa
Trends & design
Populært farvesystem varsler stor prisstigning
Kommunikation & marketing
Har I styr på jeres SoMe-strategi?
Retail/E-tailGratis artikler