Det har været et marketing buzzword i en del år nu, men ifølge Gartner L2 er 2019 året, hvor forventningerne indfries, og omnichannel bliver anset som en seriøs forretningsstrategi. En strategi, hvor hele organisationen bakker op om at få den enkelte kunde til at føle, at det drejer sig om hende, uanset hvilke kanaler hun bruger, når hun interagerer med de brands, som hun elsker. I denne artikel bringes et uddrag af bogen ’Make it all about me’, der sætter fokus på de seneste udviklinger inden for omnichannel marketing. 


Af Rasmus Houlind og Colin Shearer


Ifølge en rapport fra Brightpearl i 2017 med titlen ’The State of Omnichannel Retail’ angav hele 91 procent af de adspurgte detailhandlere, at de enten havde en omnichannel strategi eller planlagde at investere i omnichannel. Selv om 87 procent af dem angav, at omnichannel var ’kritisk’ eller ’meget vigtigt’ for dem, angav kun otte procent, at de følte, a

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.