Vi bliver nødt til at indse det: Tiden, hvor et catchy slogan og et blinkende logo fik forbrugerne til at hive pengepungen frem, er for længst forbi. Vi befinder os i en medievirkelighed, hvor vi bruger mere tid med næsen begravet i en skærm end ude i den virkelige verden, og en opblomstring af nye digitale annonceringsformater har medført en overflod af salgsbudskaber til en i forvejen informationsforstoppet forbruger. Danskerne har vendt den traditionelle reklame ryggen i ren protest mod marketinglarm og reklamestøj, og nyeste tal fra Reklameanalysen 2020 af Mindshare peger på, at branchen for alvor er nødsaget til at tage et realitetstjek og gøre op med den oftest alt for kortsigtede, performanceorienterede og kreativt udsultede markedsføring, hvis alle annoncører ikke skal blive skurke i reklameland.


Artiklen er skrevet af Simone Misser-Pedersen


 

Forestil dig at sidde på en tætpakket restaurant. Nuvel, det ka

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.