Emballagedesignet er en afgørende faktor, når forbrugerne skal vælge produkter, og i denne artikel præsenteres nogle af de trends og tendenser, som vil blive fremtrædende inden for emballagedesign i de kommende år. Det gælder både grafisk design og teknologi, samt hvordan demografi, livsstil og udefrakommende faktorer som for eksempel Covid-19 stiller nye krav til fremtidens emballagedesign.

Af Helle Dollerup Lyngaa Wegeberg

Én trend står sjældent alene, og én trend udelukker ikke nødvendigvis en anden. Og valget af emballagedesign er meget afhængigt af produktkategori og målgrupper.

Nogle af de beskrevne trends er allerede i fuldt flor, mens andre spirer. Samtidig er der selvfølgelig forskel på længden af de perioder, de vil have indvirkning på. Selv om bæredygtighed har stået lidt i skyggen af Covid-19 i 2020 og 2021, så er det uden tvivl den mest afgørende faktor i fremtidens emballagedesign. Formår man at kombinere bæredyg

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her. Vi kører med Black Week priser i denne uge.