Forbrugerne ændrer hele tiden adfærd, og det kan være en udfordring for virksomheder at følge med. Få her indsigt i 2020’s største trends på verdensplan.
Forbrugerne ændrer adfærd og værdier i en grad, der forstyrrer virksomheder verden over, lyder det fra det britiske selskab Euromonitor, der i en den nye rapport ’Top 10 Global Consumer Trends 2020’ kortlægger årets 10 største forbrugertrends på tværs af landegrænser.
Rapporten giver gennem blandt andet trendkarakteristikker, adfærds- og motivationsdata samt ekspertvurderinger indsigt i den nye forbrugeradfærd og de værdier, der ligger bag.
Euromonitor ser særligt to store temaer, der vil gøre sig gældende i 2020: Bekvemlighed og personlig kontrol. Temaer, der både kan følges ad og være i konflikt med hinanden, lyder det.
Blandt årets største trends er ’Beyond Human’, ’Frictionless Mobility’ og ’Minding Myself’.
Læs rapporten og bliv klogere på, hvordan din virksomhed kan gøre sig attraktiv for den globale forbruger anno 2020 her.