Antallet af abonnementsforretninger eksploderer i disse år. Mere end hver femte krone, vi som privatpersoner bruger online, går i dag til en abonnementsforretning, ifølge Dansk Erhverv Digitals ehandels-analyse, og tallet er fortsat stigende.


Artiklen er skrevet af Andreas Dirksen


 

Det samme gælder inden for B2B: Det er også blevet almindeligt for virksomheder at få alt fra printerpatroner til kontorudstyr, firmabiler og juridisk hjælp via abonnement. Fremadrettet vil det ikke kun være produkter, software og services, men i stigende grad også viden og kompetencer der leveres via en abonnementsmodel. Men ikke alle abonnementsforretninger er optimalt skruet sammen.

Jeg har gennem de seneste år hjulpet mange virksomheder med at skabe en succesfuld abonnementsforretning. Det slående er, at uanset størrelsen af virksomheden, virksomhedens alder, hvilken branche det drejer sig om, og om der er tale om B2C- eller B2B-

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.