Forbrugerne vil inspireres og præsenteres til produkter gennem fortællinger og synligt håndværk. En ny rapport stiller skarpt på fantastiske butiksdesign og unikke kundeoplevelser, samt hvordan den teknologiske udvikling påvirker branchen.

En ny rapport af retaileksperten Matthew Brown præsenterer de mest fremtrædende internationale koncepter inden for dagligvare- og fødevarehandel.

Rapporten ’Food Glorious Food 2024’ indeholder 75 globale casestudier, der stiller skarpt på både fantastisk butiksdesign og unikke kundeoplevelser.

Fremtiden for fysisk fødevare- og dagligvarehandel handler først og fremmest om overraskelse og glæde. Forbrugerne ønsker ekspertise og høj kvalitet, som er præsenteret gennem fortællinger og synligt håndværk. De ønsker at blive inspireret med produkter, som er udstillet med visuel flair i omgivelser, der er mere end blot funktionelle rum. Trenden med ‘købmandsgastronomi’ accelererer og demonstrerer ønsket om autentiske sociale oplevelser, der tilbyder fællesskab og etisk ansvarlighed.

’Food Glorious Food 2024’-rapporten omfatter mere end 350 sider med inspirerende billeder fra hele verden, som hylder kreativiteten hos interne teams samt eksterne arkitekter og designere. De valgte casestudier sigter mod at give et helhedsbillede af innovative koncepter inden for butiksdesign, visuel markedsføring og kommunikation på tværs af forskellige dagligvare- og fødevareformater.

Rapporten sætter også fokus på teknologisk udvikling, service og gæstfrihed samt etisk og bæredygtig innovation. Tendenserne i rapporten gælder på tværs af prisniveauer og fokusområder inden for fødevare- og dagligvarehandel på globalt plan.

Læs mere om ‘Food Glorious Food 2024’ lige her

Foto: Unsplash