Euromonitor International har offentliggjort en ny rapport, hvori de redegør for tidens megatrends, og hvad virksomheder skal være opmærksomme på i fremtiden.
Verden forandrer sig hurtigt, og det har aldrig været vigtigere for virksomheder at holde sig orienteret om og tilpasse sig forandringer og megatrends’ indvirkning på markeder, industrier og kategorier. Sådan er meldingen fra Euromonitor International.
Den hurtige udvikling gør det sværere for virksomheder at følge med og forstå, hvorfor industrier ændrer sig, som de gør, og endnu sværere at forudse, hvordan de vil udvikle sig i fremtiden, lyder det fra analysebureauet, der mener, at en succesfuld identificering, analyse og handlen på megatrends er essentiel for at få succes hos forbrugerne.
I den nye rapport 2019 Megatrends – State of Play gennemgår Euromonitor International, hvordan de otte vigtigste megatrends har udviklet sig i løbet af de sidste 12 måneder og forbereder virksomheder på, hvad de skal forvente i fremtiden.
Den fulde rapport kan læses her.