I Central- og Vesteuropa ventes reklameinvesteringerne at stige med 2,9 procent de næste tre år, spår analysehuset ZenithOptimedia.
Reklameinvesteringerne spås at vokse med henholdsvis 4,9 procent i 2015, 5,6 procent i 2016 og 5,2 procent i 2017, ifølge den seneste forekast lavet at ZenithOptimedia. Det er gode nyheder for økonomien, da stigningen også har indflydelse på væksten i BNP, som ligeledes forventes at stige med 6,3 procent, 6,6 procent og 7,0 procent.
At reklamebudgetterne vil vokse med 2,9 procent de næste tre år, sker efter en mindre vækst de seneste år på 2,4 pct. i 2013 og 2014. Sidste år faldt reklame-spendingen sammenlagt med 1,1, p
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.