Af den officielle Reklameforbrugs-undersøgelse, der udarbejdes af Dansk Oplagskontrol i samarbejde med en lang række organisationer, fremgår det, at det officielle slutfacit er et samlet forbrug på 24,3 mia. kr., hvilket er et fald på 3,4 mia. kr. svarende til et fald på 12 pct.
Størstedelen af faldet findes inden for annonceomsætning, der faldt med 2,1 mia. kr., hvilket svarer til et fald på 15 pct. Andet reklameforbrug faldt med 869 mio. kr., svarende til et fald på 10 pct.
Andre mediegrupper, der blev ramt af krisen, er Dagblade, Magasiner, Fagblade og Tidsskrifter, der alle havde fald på mellem 24 og 30 pct.
Internettet er dog gået frem med 3,6 pct. i samme periode, o


Denne artikel kræver login.

…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.