Pris er den allervigtigste ting, som kan få danskerne til at vælge økologimærkede, miljømærkede eller etisk mærkede dagligvarer. Det viser en ny befolkningsundersøgelse, som Epinion har lavet i forbindelse med Dansk Erhverv og Forbrugerrådets forbrugerpolitiske konference torsdag den 28. oktober 2010. Ifølge undersøgelsen peger 52 pct. på, at de bæredygtige varer ikke må være dyrere end andre varer. 47 pct. mener, det er vigtigt, at de smager bedre, mens 39 pct. svarer, at de gerne vil vise et samfundsansvar.
Undersøgelsen viser også, at 17 pct. af danskerne svarer, at de aldrig køber bæredygtige varer, 28 pct. køber 1-2 om ugen og 24 pct. køber 3-5 om ugen.
Under
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.