Marketingfolk overser og ignorer kvinder i Baby Boomer generationen. De bruger faktisk mere tid online end de yngre generationer. Og ikke nok med at de bruger meget tid online, de bruger også gennemsnitlig flere penge på onlineshopping.
Ifølge Forrester Research bruger kvindelige Baby-Boomers gennemsnitlig 650 dollars i forhold generation X med 581 dollars og generation Y med 429 dollars. Og det er ikke de typiske “seniorprodukter”, som de køber.
Baby Boomernes indkøb ser blandt andet sådan ud:
- 67% af alle nye biler
- 74% af receptmedicin
- 51% af håndkøbsmedicin
- 42% af onlinerejser
- 80% af luksusrejse
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere artikler
Retail/E-tail
Forandringerne fortsætter
Kommunikation & marketing
TikTok – hvad, hvorfor, hvordan?
Fremtidens arbejdsmarked
Hvordan kan arbejdsmarkedet tilpasse sig seniorerne?
Tidsånd
3 hurtige til Sofie Hvitved
Trends & design