Det danske brand Korridor Design har over de seneste år haft deres fokus på den internationale designverden. For grundlæggerne bag er det vigtigt, at brandets design kan overraske, inspirere og sprede glæde, og i den kommende periode udstiller virksomheden i pej gruppens galleri.

Den danske virksomhed Korridor Design har over de sidste par år haft fokus på at lave møbler med den danske designtradition, men som egner sig både i Europa og resten af verden. I den næste tid kan nogle af virksomhedens design ses pej gruppens galleri. Et af de møbler, der udstilles, er Korridor Designs nyeste reolsystem Anywhere. Her er modulerne fremstillet i wire, hvor flere kan vendes, og hvor hvert modul kan bruges i et væld af kombinationer i stort set alle rum.

”Designmæssigt er vi som dansk brand forankrede i den danske designtradition, men herudover er det helt afgørende for Korridor, at brandets design er egnede til at inspirere, overraske og at sprede glæde. En opbevaringsæske med et låg, en lysestage i pigmenteret cement eller en strikket pude i en form kan være med til at bringe en følelse af glæde ind i en klassisk, smuk indretning,” fortæller Marie Louise Holm, der er en af Korridors grundlæggere.

Stort internationalt potentiale
Marie Louise Holm påpeger, at verden er blevet meget mindre. Billeder af designs spredes hurtigt via de sociale medier til alle afkroge, og det er ikke længere givet, at sydamerikanere kun vil have mørkt træ, eller at amerikanske hjem er indrettet i beige nuancer med store bløde møbler og masser af pynteting. Derfor er Korridor-designet ikke henvendt til et bestemt marked.

IMG_2722”Vi er somsSkandinaver slet ikke de eneste som interesserer os for design, og jeg ser efterhånden flere og flere meget interessante designbutikker rundt omkring, når jeg rejser ud og besøger kunder eller produktionssteder,” fortæller Marie Louise Holm, og fortsætter:

”Det er naturligt at tænke på Danmark og Norden som oplagte markeder for danske designbrands, og der er rigtigt mange succesfulde danske mærker, som er startet her. Det er uden tvivl dyrere og langt mere besværligt at sætte en messestand op i USA eller i Shanghai, men mit indtryk er, at potentialet er meget stort på for eksempel de asiatiske markeder. Korridor Design sælges allerede i Sydkorea, og på IMM Cologne-messen i januar oplevede vi en betydelig efterspørgsel fra lande i Sydeuropa, Mellemøsten og i særdeleshed i Asien”, siger Marie Louise Holm.

Nichepræget design-dna
I efteråret 2013 lancerede Korridor Design en beskeden kollektion af home accessories på Design Trade i Bella Center. Efter Design Trade fulgte en invitation til at udstille som upcoming brand på 100% Design i London og i talentområdet Next på Ambiente i Frankfurt, hvilket var et springbræt til etablering af distribution af Korridor home accessories i England, Tyskland, Schweiz og Østrig.

IMG_2720I 2015 udstillede Korridor Design på Design Junction i New York og i London og som direkte følge af New York-messen, indgik Korridor Design en aftale med den amerikanske virksomhed Fossil. Siden efteråret 2015 har man således kunnet købe et udvalg af Korridor Designs pyramideæsker i Fossils 180 butikker.

”Som et lille brand er der stadig udfordringer forude, og det bliver spændende at se, hvordan vi løser opgaven med eksport til Asien. Jeg er ikke i tvivl om, at vi designmæssigt har noget dna, som er meget nichepræget, men det synes at være egnet til at begejstre designelskere med vidt forskellige indretningsmæssige traditioner. Det er dog uden tvivl et kæmpe arbejde dels at komme ud og etablere sig på et nyt marked, dernæst at pleje kunderne og ikke mindst at håndtere logistikken,” slutter Marie Louise Holm.