De danske discountsupermarkeder har over de sidste 18 år taget større og større andele af den samlede markedsandel for handlen i danske supermarkeder. Siden 1993 har de knapt fordoblet deres markedsandel, hvilket i 2010 betød, at en tredjedel af den samlede omsætning i danske dagligvarebutikker blev genereret af Fakta, Netto, Aldi, Lidl, Rema 1000 og Kiwi Minipris.
En af de spillere, der hurtigst har vokset sig stor, er Rema 1000, der har øget omsætningen med 378 pct. siden år 2000 og i dag sidder på 5,3 pct. af den samlede markedsandel for dagligvarebutikker. Dermed er de den tredjestørste discountkæde i Danmark – kun overgået af Netto og Fakta. Netto er stadig Danmarks
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.