Der er og bliver aldrig mangel på nye bøger om management, ledelse, effektivitet, samarbejde etc. De fleste af dem har dog en kort levetid – de læses og glemmes hurtigt. Men der er 25 bøger, som går i historiebøgerne som nogle af de mest indflydelsesrige managementbøger nogensinde – og Times har opstillet en liste over dem:
- The Age of Unreason (1989), by Charles Handy
- Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies (1994), by Jim Collins and Jerry Porras
- Competing for the Future (1996), by Gary Hamel and C.K. Prahalad
- Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors (1980), by Michael E. Porter
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere artikler
Tidsånd
3 hurtige til Sofie Hvitved
Trends & design
Kender du sæsonens forbrugertyper?
Trends & design
Hold øje med disse blomster- og plantetrends i 2023
Samfund
Kender du kaosmodellen?
Tidsånd