Mange mener, at adresseløse reklametryksager er en uddøende race. Trods stigende netannoncering og et stort antal “nej-tak” på de danske postkasser, er tryksagerne stadig meget vellidte og læste – og de fører ofte direkte til et indkøb af en given vare.
FK Distribution har sammen med TNS Gallup gennemført en stor analyse af danskernes brug af trykte reklamer. Hovedkonklusionerne er præsenteret i en lille rapport og heraf fremgår det bl.a. at:
- 81 pct. af danskerne bor i husstande, som efter eget valg modtager tryksager
- 90 pct. af disse husstande læser hver uge hele eller dele af de tryksager, de modtager
- Den typiske læser er en kvinde melle
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere artikler
Retail/E-tail
Forandringerne fortsætter
Kommunikation & marketing
TikTok – hvad, hvorfor, hvordan?
Fremtidens arbejdsmarked
Hvordan kan arbejdsmarkedet tilpasse sig seniorerne?
Tidsånd
3 hurtige til Sofie Hvitved
Trends & design