Ifølge Comscore bruger danskerne i gennemsnit 4 timer og 45 minutter på de sociale platforme om måneden. Det placerer Danmark lige uden for top-25 og faktisk lidt under det globale gennemsnit på knap 5½ time.
Timer pr. måned på sociale medier
Israel 11,8
Canada 7,2
USA 6,3
UK 5,9
Tyskland 5,7
Norge 5,1
Sverige 5,1
Facebook har i Danmark rundet 2,8 mio. månedlige brugere og står for langt hovedparten
af danskernes tidsforbrug på sociale medier. En dansk Facebook-bruger spenderer i snit 4 timer og 50 minutter om måne
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere artikler
Retail/E-tail
Forandringerne fortsætter
Kommunikation & marketing
TikTok – hvad, hvorfor, hvordan?
Fremtidens arbejdsmarked
Hvordan kan arbejdsmarkedet tilpasse sig seniorerne?
Tidsånd
3 hurtige til Sofie Hvitved
Trends & design