Danmarks Statistik udarbejder hvert år en opgørelse over danskernes adgang til og brug af internettet. Statistikken er fordelt på baggrundsvariable som køn, alder, familietype, beskæftigelse, uddannelse og antal børn i familien mv.
Det fremgår bl.a. at:
- 68 pct. af alle danskere mellem 16 og 74 år handlede i 2010 på nettet. Dermed er danskerne nogle af de ivrigste internetshoppere i Europa. Kun nordmændene handler mere over nettet end danskerne. 71 pct. af nordmændene købte varer eller tjenester over nettet i 2010.
- Hver femte internetbruger i alderen 65-89 år er medlem af mindst en social netværkstjeneste. Hver anden køber varer på nettet.
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere artikler
Retail/E-tail
Forandringerne fortsætter
Kommunikation & marketing
TikTok – hvad, hvorfor, hvordan?
Fremtidens arbejdsmarked
Hvordan kan arbejdsmarkedet tilpasse sig seniorerne?
Tidsånd
3 hurtige til Sofie Hvitved
Trends & design