Når en pakke Havrefras er pyntet med billeder af en skål frisk frugt eller en flok aktive børn, lokker det danskerne til tro, at fødevaren er sund. En ny ph. d- afhandling viser, at billeder på fødevarer har størst effekt på forbrugerens opfattelse af, om en fødevare er sund eller ej.
Forbrugerrådet er bevidst om problematikken i den visuelt vildledende markedsføring, men har svært ved at finde en realistisk løsning.
Ph. d.- afhandlingen er en del af et forskningsprojekt om sundhedsbranding, som Aarhus Business School, Københavns Universitet og Syddansk Universitet står bag.
Denne artikel kræver login.
…Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere artikler
Trends & designGratis artikler
Forstå forbrugerne anno 2023 i en krisetid
Strategi & ledelse
3 hurtige til Camilla Kring
Trends & design
Do you speak Color?
Retail/E-tail
De største e-handelstrends 2023 – del 2
Retail/E-tailGratis artikler