Per Brændgaard, ernæringsekspert Af  Per Brændgaard, ernæringsekspert

Ernæringsområdet bliver i 2012 præget af udviklingen og lanceringen af de nye, officielle kostråd. Kostrådene vil blive opdateret både med hensyn til den nyeste ernæringsforskning og med hensyn til selve kommunikationen. Tendensen går i retning af større fokus på kvaliteten af kornprodukter (mere fuldkorn og mindre tomkorn), mindre salt, mere nordisk mad og særlige kostråd for overvægtige (mere protein, mindre kulhydrat, m.v.). Måske vil de nye kostråd også blive inspireret af de nye amerikanske kostråd, der lægger vægt på vigtigheden af at nyde maden, så sundhed og sanselighed
bliver forenet i kommunikationen.

Læs også de andre bud på 2012 her:

Bud #1: Af Poul Erik Jakobsen – Vi må vænne os til den ”nye normal” i 2012
Bud #2: Af Per Brændgaard – Sundhed og sanselighed i 2012
Bud #3: Af Lars Tvede – Smalhals og politisk polarisering i 2012
Bud #4: Af Ole E. Andersen – Reklame, kommunikation og medier i 2012
Bud #5: Mads Arlien-Søborg – Funktionelt og rationelt design
Bud #6: Af Jakob Søndergaard – Konsolidering i alle brancher
Bud #7: Af Anette Fisker – Kampen mellem det nye og det kendte inden for mode og design
Bud #8: Af Louise Byg Kongsholm – Et ændret butiksbillede i 2012
Bud #9: Af Ann Lehmann Erichsen – Tænksomt forbrug i stedet for tankeløst forbrug
Bud #10: Af Anne Skare – Flugten fra mainstream og jagten på mening
Bud #11: Johannes Andersen – Vi sunder os
Bud #12: Soulaima Gourani – 2012 bliver på mange måder et år, som vi kender det fra 2011