Den økonomiske situation ser ikke ud til at ændre sig væsentligt i 2012. Når det er sagt, så er det sikkert, at vi vil opleve en optimisme, der er båret af en vilje til forandring. Derfor vil året også været præget af trends, der inspirerer til en mere humoristisk og afslappet tilgang til livet.
Vi vil stadig tænke meget rationelt, funktionelt og praktisk. De mest opsigtsvækkende produkter i 2012 vil være dem, hvor netop funktionalitet er i fokus.¬ Så vi kan helt sikkert forvente at se elementer fra sportsverdenen indgå i både mode og design.
2012 vil samtidig være et år, hvor kontrasterne mellem innovation og kreativitet på den ene side og tradition og konformitet på den anden side vil blive langt mere synlig.
Læs også de andre bud på 2012 her:
Bud #1: Af Poul Erik Jakobsen – Vi må vænne os til den ”nye normal” i 2012
Bud #2: Af Per Brændgaard – Sundhed og sanselighed i 2012
Bud #3: Af Lars Tvede – Smalhals og politisk polarisering i 2012
Bud #4: Af Ole E. Andersen – Reklame, kommunikation og medier i 2012
Bud #5: Mads Arlien-Søborg – Funktionelt og rationelt design
Bud #6: Af Jakob Søndergaard – Konsolidering i alle brancher
Bud #7: Af Anette Fisker – Kampen mellem det nye og det kendte inden for mode og design
Bud #8: Af Louise Byg Kongsholm – Et ændret butiksbillede i 2012
Bud #9: Af Ann Lehmann Erichsen – Tænksomt forbrug i stedet for tankeløst forbrug
Bud #10: Af Anne Skare – Flugten fra mainstream og jagten på mening
Bud #11: Johannes Andersen – Vi sunder os
Bud #12: Soulaima Gourani – 2012 bliver på mange måder et år, som vi kender det fra 2011