Verden er på mange måder blevet et bedre sted at være de seneste 10-15 år. Seneste nyt er, at sult på verdensplan er halveret på bare 20 år.

Selv om mange mener, at verdens tilstand er bekymrende, så er der beviseligt færre krige, flere der får uddannelse, mere ligestilling, mere demokrati samt færre dødelige sygdomme og epidemier. Den konstruktive og positive udvikling af vores verden er et centralt element i tidsånden og forbrugeradfærden, og dermed også for produkter og servicer på tværs af sæsoner.

Problemet er, at der er kommet andre udfordringer til. Totalt set er summen af bekymringer måske den samme som for 5, 10 eller 20 år siden. Polariseringer med udgangspunkt i kultur, politik og religion fylder mere end før. De nye medier spreder både udfordringer og bekymringer hurtigere end nogensinde.

Resultatet er blandt andet begreber som Brexit, Trumpisme, politisk venstre- og højredrejning, systemlede samt mistillid til magthavere, me

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.