De tykke, gedigne ugennemsigtige materialer som ler, kraftig tekstil og stenmaterialer får en tryllebindende konkurrent – nemlig glas. Glasset som materiale har en magisk produktionsteknik, der synes at tryllebinde forbrugerne med dens iboende og livlige transparente egenskaber.

Trangen til at skabe nye sammensæt­ninger og materialer har altid været en del af
den eksperimenterende udvikling inden for interiør og møbeldesign. I takt med at vores tidsånd skifter, udvikles behovet for at omgive sig med nyt, og her er materialer som udtryksform en stærk kommentar til vores samtid.

Som forbrugere har vi efter det nye årtu­sindes ekstreme forbrugsfest fået et behov for at kigge indad og se på, hvem vi i virkeligheden er i stedet for, hvem vi ønsker at være. I 90’erne så man en eksplosion af farver og unaturligt materiale. Vi havde et kæmpe behov for at indrette vores hjem med alt, der var falsk og unaturligt – oppustelige stole, lavalamper og pla

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.