Mindshares årlige undersøgelse af danskernes holdning til reklamer afslører bl.a., at danskerne kan opdeles i fire meget forskellige typer ud fra deres holdning til reklamer:
- 14 pct. er negative: De hader reklamer og alt, hvad de står for.
- 33 pct. er pragmatiske: De er kritiske, men bruger reklamer aktivt.
- 35 pct. er uengagerede: De er passive og ikke interesseret.
- 18 pct. er positive: De er positivt indstillet, opmærksomme og orienterer sig aktivt.
Undersøgelsen viser også, at det er de færreste danskere, der ofte læser teksten i annoncer i aviser og blade. Hele 60 pct. bladrer forbi annoncerne og lægger slet ikke mærke til dem.
Flere artikler
Trends & designGratis artikler
Forstå forbrugerne anno 2023 i en krisetid
Strategi & ledelse
3 hurtige til Camilla Kring
Trends & design
Do you speak Color?
Retail/E-tail
De største e-handelstrends 2023 – del 2
Retail/E-tailGratis artikler