Du kan sende sms’er, du kan twitte, og du kan prikke til mig på Facebook. Men glem alt om e-mail. Efterhånden som teenagere får et større og større netværk via sociale medier og får adgang til disse via smarte mobiltelefoner, mister den klassiske e-mail sin værdi (og sin ”street credit”). Ifølge en undersøgelse foretaget af ComScore faldt antallet af timer brugt på computeren med 48 pct. blandt de 12-17 årige i 2010. Brugen af e-mail faldt også med 10 pct. for alle aldersgrupper under 55 år – bl.a. som konsekvens af, at ældre søskende også opdager glæderne ved de sociale medier. Til gengæld er e-mails blevet hotte blandt seniorer. Brugen af e-mails steg med 17 pct. i 2010 for dem over 65 år.
Med hele verden tilgængelig via netværk, smartphones etc. har de unge for alvor mistet interessen for den klassiske computer. Den faldende anvendelse af e- mails blandt teenagere betyder dog ikke, at denne klassiske form for kommunikation skal forkastes. Langt de fleste unge vender tilbage til e-mailen, når de får et job – her er det nemlig stadig den foretrukne kommunikationsform.
Kilde: www.comscore.com
