Stort er godt, lille er smart, mellemstort er noget lort. Har du en lille virksomhed med vækstambitioner, knækker du nakken, mens store, etablerede virksomheder i et ekspanderende marked mister sjælen, hvis ikke de forstår at spille efter de nye spilleregler. Lyt ikke til vækstfikserede politikere. Find i stedet din niche, skab værdi, og indret din hverdag, så den giver mening for dig. Få balance mellem sjæl, krop og bevidsthed både hos dig selv og de andre. Så er størrelsen underordnet.

Af Anne Skare Nielsen og Mette Sillesen

Fordelen ved at være en lille virksomhed er fuld fleksibilitet og lave produktionsomkostninger. Med et godt team, smartphones, computere og styr på back office, kan man indtage verden og omsætte for millioner af kroner. Fordelen ved at være stor er skala, muskler og magt. AP Møller Maersk er så gigamega, at de kan køre konkurrenter i sænk ved at sænke prisen, og har cojones store nok til at lægge en bestilling

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.