Oplever I som virksomhed ofte, at dagligdagens udfordringer overskygger langsigtet tænkning? Hvis ja, så er her en række tips og anbefalinger til at arbejde målrettet med netop jeres fremtidige strategi og dermed få styr på jeres eksistensberettigelse.

Af Mikael Vest

En lang række brancher har de seneste år især været udfordret af store nedskæringer og et øget fokus på effektivisering og omkostningsreducering. Mange oplever en manglende indtjening, hvilket betyder, at det økonomiske beredskab ikke er eksisterende. Andre virksomheder driver en fornuftig forretning, men ønsker at gøre det endnu bedre. Tiden er inde til at tænke langsigtet og gøre sig klar til at møde fremtidens udfordringer, så vækstplaner fulgt op af handlekraft giver bedre og større resultater.

Det helt åbenlyse spørgsmål, virksomheder med fordel kan stille sig selv, er: ”Hvordan sikrer vi, at netop vores virksomhed er med til at skabe fremtiden, så den sk

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.