Almindelige menneskers hverdag er smerten ved den klassiske måde at organisere virksomheder på. Men konsekvenserne er alligevel de samme. Vi taber. Og vi ved det.

 

“Der er ikke noget, vi hellere vil, end gribe den fremtid,” sagde den ene af de to direktører fra syltetøjsfabrikken.

Jeg havde netop holdt oplæg om fremtidens fødevarer. Det er nogle år siden – lige i den periode hvor det ’Ny Nordiske’ rigtig tog fart, og der skulle lakrids og havtorn i alt. Jeg havde selv holdt oplæg om ’Fra mere til bedre’, og vi havde på pej gruppens konference om fødevaretrends hørt om, hvordan kaffe, øl, brød og chokolade stod foran en vellystig fremtid, hvor kunderne ville betale meget mere for mindre, hvis kvaliteten var høj og historien god. En trend, der siden da har rullet hen over Skandinavien, og som p.t. betyder, at mange

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.