I fremtiden er urbaniseringen stærkt intensiveret. Det betyder blandt andet gårdbutikker i byerne, discountkæder på landet, og at nye butikskoncepter vil se dagens lys.
”Må jeg bede om dit postnummer?” Det uskyldige spørgsmål kan blive ret afslørende i fremtiden og fortælle langt mere om vores indkomstforhold og uddannelsesniveau, end vi kan forestille os i dag. For vi har kun kradset i lakken, hvad urbanisering angår. Tendensen vil eskalere, og Danmarkskortet anno 2025 vil domineres af 10-15 magtcentre, hvor velstillede, veluddannede forbrugere kan købe alt, hvad hjertet begærer af fødevarer, oplevelser og forbrugsgoder inden for en kort radius. Forlader man derimod byzonen og motorvejen, kan det godt lægge en dæmper på optimismen. Her er antallet af lukkede tankstationer og tildækkede butiksfacader steget yder
Hovsa…
Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.
Flere historier
28/01/2021
En optimistisk nøglefarve til SS 21
21/01/2021
Sådan ser fremtidens arbejdsmarked ud
21/01/2021
1 sæson, 2 foredragsholdere, 3 timer
20/01/2021
Hvad bliver de største medietrends i 2021?
14/01/2021