I de seneste årtier er flere detail­kæder tromlet frem og har umiddelbart lignet vinderne af fremtidens detailkrig. Men i 2025 vil nye spillere sætte endnu flere af de gamle kæder under pres og skille de forstenede fra de fremsynede.

 

I 2025 vil vi kunne se tilbage på en tid, hvor mange af de etablerede danske kæder prægede markedet. Med bred geografisk dækning og et massivt medietryk havde de skabt sig en solid position. I det nye detaillandskab bliver de imidlertid presset af nye store aktører. Nye store danske og udenlandske kæder vil revolutionere det danske marked.

I et overlegent miks af størrelse, udvalg, serviceniveau og digital performance vil disse kæder ganske enkelt sætte sig på de kategorier, de agerer i. De er mange gange større end de eksisterende kæders specialbutikker og kan dække hele spektret fra p

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.