Hele detailbranchen fik en kæmpe mulighed foræret, da Covid-19 brød løs. Nogle greb muligheden, men alt for mange gjorde ikke. Gjorde du?


Artiklen er bragt i Retail Mag nr. 2 2020 og skrevet af Stine Grubbe


 

Der er en gave i alle ulykker. I hvert fald i de fleste. Tit kan man først få øje på dem lang tid efter. Flere år, nogle gange.

Også den globale rutsjetur, som Covid-19-krisen kastede hele verden ud i på ganske få uger, indeholder muligheder og gaver. Mange endda, er vi nogle, der mener. Og de var hurtige at få øje på.

På Facebook blev der delt billeder af industribyer i Kina, hvor himlen var blevet blå. Eller rettere – røgen fra fabrikkerne var forsvundet på grund af den corona-nedlagte produktion. Det blev uhyggeligt håndgribeligt og tydeligt, hvor stor konsekvens vores overforbrug og kri

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.