I en krise som den, vi er på vej igennem, kastes etablerede svar til markedsplanlægning over bord. Den bedste måde at forstå de hurtigt skiftende spilleregler er at analysere data på en bedre måde, skriver Andrew Fowkes, chef for dataanalyse i detailhandlen, SAS Institute.


Artiklen er bragt i Retail Mag nr. 2 2020 og skrevet af Andrew Fowkes


 

At planlægge det optimale vareudbud og de nødvendige indkøb var vanskeligt for detailhandlen allerede før corona. Under den nuværende pandemi er det blevet endnu vanskeligere. Etablerede tilgange fungerer ikke, som vi er vant til.

Detailkæder og andre typer detailhandlere har det til fælles, at de har brug for en tilgang af varer, der svarer til efterspørgslen på deres markeder. Det kræver analyse af et stort antal variabler, for eksempel hvor populære individuell

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.