Pandemien har ændret vores syn på arbejde, fritid og alle andre udadvendte aspekter af livet. Men mest af alt har vi taget et kæmpe digitalt skridt fremad.


Artiklen er bragt i Retail Mag nr. 2 2020 og skrevet af Louise Byg Kongsholm


 

Covid-19 har allerede påvirket vores livsstil og forbrug meget markant, og med en pandemi som en tro følgesvend i efteråret og vinteren, fortsætter den ændrede adfærd. Helt overordnet set er vi gået fra det ekstroverte og oplevelsesbaserede forbrug til det introverte og tryghedsbaserede forbrug. Vi er gået fra fester til hygge. Fra at spise ud til at spise hjemme. Fra fysisk til digital. Fra global til lokal.

 

Hjemmet som forbrugsgenerator

Pandemien har grundlæggende rystet vores måde at forholde sig til forbrug, familie, sund­hed, socialt samvær, rejser, ar

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.