Antallet af abonnementsforretninger eksploderer verden over i disse år. Amazon Prime er med mere end 150 millioner medlemmer verdens største fordelsklub. Virksomheder som Apple og Nike er også gået abonnementsvejen, og i Danmark har Matas, Netto og Sunset Boulevard også for nylig lanceret et abonnementskoncept. 


Artiklen er bragt i Retail Mag nr. 2 2020 og skrevet af Andreas Dirksen


 

Snart sagt alt kan fås på abonnement: Biler, smykker, øl, bøger, mad, bilvask, stressforebyggelse, musik, juridisk hjælp etc. Vi er som forbrugere vilde med abonnementer: Ifølge FDIH’s nethandelsanalyse går 21 procent af al onlinehandel i Danmark i dag til abonnementer som for eksempel tv-pakker, internet og streamingtjenester, og andelen er fortsat stigende. Tilsvarende stor vækst ser vi i SignUp Academy inden for B2B (handel

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.