I 2015 kortlagde pej gruppen for første gang megatrends for alle brancher i børneindustrien med fokus på 2016-2019. Næste fokus er på 2018-2020, og der er sket lidt siden sidst.

Denne artikel tager udgangspunkt i udvalgte cases, som viser retninger inden for fødevarer og emballage til to nye spændende målgrupper, som tegner de spæde linjer for en ny generation.

En generation siges at vare 10 år. Dermed er det ved at være tid til at sige farvel til generation Alpha, som er født fra 2010 og frem. Fra og med 2020 ser vi en ny generation blomstre op. Det kan være svært at holde tungen lige i munden og fokusere på, at generation Alpha stadig er elementær for de kommende to års forbrug. Men bare rolig, der er allerede nu sket udviklinger, som gør, at vi kan se overlappet mellem generation Alpha og den nye generation, som fødes fra år 2020.

Den største udvikling, der er sket de sidste par år, er den digitale og teknologiske. En udvikling som va

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.