Vores medieforbrug er i høj grad koncentreret på digitale skærme: Mobilen, tv’et, biograflærredet, outdoorplakaten, butiksskiltene. Skærmforbruget er steget markant de seneste år, og i gennemsnit bruger vi nu 10 timer og 40 minutter af døgnets 24 timer foran en skærm.

Af Camilla Wrang

Vi underholdes, holdes opdaterede og kommunikerer på skærme dagen igennem, og skærme er blevet en del af vores omgivelser. De seneste år har vi oplevet en eksplosion af nye teknologier og kreativitet i måden at servere medieindhold på disse skærme, og vores måde at forbruge og interagere med indhold er ved at forandre sig radikalt. Det stiller nye krav til, hvordan medier og virksomheder skal agere for at fange vores opmærksomhed og få en andel af vores skærmtid i overfloden af medieindhold og kommercielle budskaber.

Mediebruget flyder mellem devices
Vi lever et liv omgivet af skærme. Vi skifter mellem forskellige devices i løbet

Hovsa…

Denne artikel kræver login. Er du allerede abonnent på TID & tendenser, kan du bare logge ind herunder. Er du ikke abonnent kan du få et abonnement lige her.